Alla inlägg under juli 2009

Av Igeln - 31 juli 2009 07:14

Klockan är nu kvart över sju en fredagsmorgon på min semester och jag sitter och äter frukost framför datorn. Efter att ha varit ute och promenerat i en timme.


Snippe är inte hemma. Han är på stan klockan kvart över sju en fredagsmorgon på sin semester. Och köper den nya iPhonen. Fick just ett sms. Han köpte den första i Uppsala.


Tio över fem cyklade han iväg för att ställa sig i kö (hamnade på plats två) och jag kunde inte somna om, så vafan, kan ju lika gärna gå ut och gå tänkte jag.


Jaha. Vad gör jag nu med alla dessa timmar som jag inte är van att ha om dagarna?

Av Igeln - 31 juli 2009 00:03

Hej Igel,
Din försändelse har legat hos ditt utlämningsställe sedan 20/7, har du
ej fått någon avi från schenker?
Detta är ditt utlämningsställe:
Uppsala Livs & Video
Sysslomansgatan 17
75314 Uppsala

Du kan använda detta löpnummer för att hämta ut din försändelse: 6802-3

MVH
Donna Beauty

Citerar Igeln:

> Hej!
>
> Den 14/7 gjorde jag en beställning av två dermalogicaprodukter, med
> ordernummer 14843. Denna beställning har ännu inte levererats till
> mig, och idag är det mer än 11 arbetsdagar sedan jag beställde. Vet
> ni något om när den kommer att dyka upp?
>
> Vänliga hälsningar
> Igeln



 

Åh! I helgen blir det spa, bannemig. Här ska exfolieras och återfuktas och blis vacker som en dag.

Av Igeln - 27 juli 2009 09:21

Igår hade vi en sån där semesterdag igen. Vi tog tåget till Stockholm och spatserade i några timmar. Bara skrotade runt, inget ärende, inget särskilt mål i sikte.



 Klockan 10. Frukost på balkongen. Den är ju så fin nu att det vore skam att inte utnyttja den. Det är ofta skam tyvärr, jag ska försöka ändra på det innan  det är försent.


 Klockan är precis några minuter efter 11. Tåg.


 Vid 12 åt vi lunch. Det är söndag, men som synes något detoxanpassad. Det gick ju ändå åt skogen senare på dagen när jag blev sjukt sugen på saltlakrits och hetsköpte värsta godispåsen.


 13. Fint med en stad med så mycket vatten.



 14. Finful klocka med tillhörande dalahäst och sen flaggor utanför Eriksdalsbadet.


 15. Mera vatten.


 16. Tillbaka på samma tunnelbanestation där vi klev av, med tio minuters marginal till tåget hem. Vi hann!


 17. Verkstad på vardagsrumsgolvet.


 18. Jag lade mig i sängen, drack choklad och åt korvmackor. och läste en deckare jag fått i present av Tove. Mord ljuva mord; jag kunde inte ha uttryckt det bättre själv.


 

19. Jag vände mig om och lade mig med huvudet i fotändan på sängen. Där låg en surrande kille.


Nån gång mellan 20 och 21 började vi titta på film. Den första ledsnade vi på, sen blev det I taket lyser stjärnorna. Jag grät.


 23. Filmen är slut och andra tidsfördriv tar över...


Av Igeln - 25 juli 2009 23:56

Snippe har har suttit med nosen framför datorn sedan vi kom hem från restaurangen för några timmar sedan. Han blev nyss hungrig igen. Och tänkte googla innehållet i kylen. Han behöver hjälp.





Av Igeln - 25 juli 2009 23:38

Jag har haft två ultimata bloggfotodagar, igår och idag. Igår åkte jag till Stockholm och träffade Helene, vi strosade runt på Söder och tittade i second hand-butiker, pratade om förr i- nu- och framtiden, drack kaffe, åt sushi, drack mer kaffe och åt äppelpaj. Och blåbärspaj. Det var perfekt stros- och fika ute-väder och vi var på finfint humör. På kvällen cyklade jag hem till Frida som var gräsänka, och där dracks det mousserande vin CHAMPAGNE med jordgubbar och sen Coors Light i glada vänners lag. Vi satt på balkongen tills det blev mörkt, och sen spelade vi spel i soffan. Vi kom inte hem förrän efter fem på morgonen, när det redan ljusnat igen.


Idag har jag varit på barnkalas i Storvreta, gått tipsrunda, ätit tårtor och bullar, suttit och varit mätt som en plätt och klappat lånehunden Nisse Karlsson. När vi kom hem avslutade vi kvällen på Basilico, där vi satt vid ett bord med rödrutig duk, öppet fönster och utsikt ut över Linnéträdgården.


Förstå vilka fantastiska bloggbilder det hade blivit, vilken gemytlighet, vilken charm, vilka vackra och roliga detaljer som hade förevigats. Om jag hade haft vett att ta upp kameran. Jag tror att jag var lite för inne i själva händelserna för att minnas den. Kanske en bra sak egentligen. Men inte för bloggen.

Av Igeln - 25 juli 2009 23:26

 


Idag köpte jag stavar. Så att jag kan gå stavgång om jag vill. Och det ville jag idag. Men jag klarade inte av att gå med dem inne i stan, jag fick skynda mig ut i naturen innan jag vågade förlänga dem. Jag skämdes när jag mötte folk. Men dubbelt så svettig som efter en vanlig morgonpromenad, det blev jag allt, så jag stavar nog vidare ska vi se. Hujedamig.



Av Igeln - 24 juli 2009 00:38

Vi hade tänkt åka till Stockholm och sightsea.


Vi gjorde inte det.


Jag tvättade åtta maskiner tvätt samtidigt som jag städade förrådet. Jag bar ut saker, gick igenom dem, packade om, sorterade bort, la i olika återvinningshögar, märkte upp lådor och packade in det som skulle vara kvar igen. Det tog timmar. Jag svettades floder och när jag snöt mig efteråt blev pappret svart.


Under tiden jag roade mig i källaren åkte Snippe iväg för att hjälpa sin mamma med en krånglande tv och passade på att panta burkar och återvinna glas. Kassarna gick sönder, glassplitter överallt och en argsint Snippe. (Jag hade faktiskt kört ut honom från källaren i förebyggande syfte. Jag såg tecknen redan innan.)


När han kom tillbaka packade vi bilen full, åkte till återvinningsstationen och blev av med en massa bråte och dåligt samvete. Nu har jag till exempel lämnat kläder till Erikshjälpen, vissa tröjor är inne på sin andra, möjligen även tredje tur i second hand-dansen. Även farfars fjällvandringsryggsäck fick återvinnas. Det tog emot. Han var så snäll som lät mig få den den gången jag skulle fjällvandra i nian, jag tror det gjorde lite ont i friluftshjärtat på honom den gången. Och nu fick den sin grav i metallcontainern. Sorgligt. Men den är så åbäkig och har använts högst en gång sedan dess. Den är större än vad jag är, i princip. Det gick inte att motivera varför den skulle få ta upp en hel hylla på egen hand längre. Usch. Jag blir så nostalgisk när det gäller att slänga saker.


Efter hemkomsten blev det källargym; premiär för mig. Jag trode att jag skulle få klaustrofobi och deppångest, men blev istället aspeppad och glad. Tränade nästan dubbelt så länge som jag hade tänkt. Kunde jag aldrig ha gissat. Källargym med lösa vikter och betonggolv målat med flingfärg är tydligen min grej. Och bollen! Pilatesbollen! Hittade finfina övningar på nätet till den.  Min boll är blå. Undrar var jag kan hitta en piffig blå kroppsstrumpa nu bara.


Middagen blev hämtindiskt och så kom världens snällaste mamma förbi med hembakt bröd och hallon. Frukosten är inte bara räddad, den kommer att bli fantastisk.


Kvällen fortsatte sedan på det inarbetade spåret. Jag gick loss på balkongen, dödade löss och plockade utblommade blomor och gulnade löv tills händerna var svartgröna och alldeles smetiga och kletiga av luslik. Snippe hade ledsnat på mina överfulla lådor där jag sparar sånt som är bra att ha, så det vara bara att gå igenom allt för att se om något kanske inte längre var så bra att ha.


Ungefär tre fjärdedelar var helt onödigt att ha.


Och så återstod så bara mitt allra, allra roligaste. Det är så man börjar gråta.


Men nu är den över, effektiviteten. Nu är det sömn. Och sen träningsvärk, för jag glömde stretcha insåg jag precis. Fan å.




Av Igeln - 21 juli 2009 23:43

Snippe hörde att det började ylas ute på gården. Assars nemesis, fetkatten utan svans, var där. De kurade på varsin sida om en bil och sjöng hotsånger för varandra.


Jag skyndade ut, barfota, plockade upp Assar i famnen och tillsammans jagade vi bort fetkatten utan svans. Jag sprang med Assar tryckt emot mig i högsta hugg, vi stannade när vi kom ut på Linnégatan och fräste gemensamt åt utbölingen som gallopperade bort och dök in under planket som gränsar mot Linnéträdgården.


När vi kom upp till lägenheten spann och fräste Assar samtidigt. Han fick lite skinka och nu ligger han och snusar på sängen. Jag tror att han är nöjd med samarbetet.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards